Óvodánk jó gyakorlatai
1. "Mozdulj! - Gyógyulj!" Láb- és tartásjavító játékos mozgások az óvodában
A jó gyakorlatot alkalmazók számára kiszélesíti az óvodapedagógusok mozgásos játék repertoárját, konkrét gyűjteményt kapnak a láb és tartásjavító tevékenységekhez. Képessé válnak arra, hogy a mozgásos gyakorlatokba beépítsék a kompetencia alapú nevelés eszközrendszerét. Alkalmazása elősegíti az ismeretek komplex feldolgozását. Ezáltal a gyermekek egészségesebbek lesznek, megnő a mozgás iránti szeretetük és igényük. Megvalósul a prevenció.
2. „Világra – szóló” Külső világ tevékeny megismerésének tervezése
A jó gyakorlat hozzájárul a tudatos, tervszerű nevelőmunka megvalósításához, melyben a kompetencia alapú nevelés hatékonyabbá válik.
Ráirányítja az óvodapedagógusok figyelmét a komplex, átgondolt, éves tervezésre.
A jó tervezéssel a gyermekek kompetenciáinak fejlesztését segíti oly módon, hogy a gyakorlati megvalósítás során változatos, színes tapasztalatszerzési, ismeretszerzési lehetőségeket biztosít.
Nyomon követhető az óvodapedagógus tudatos tervező munkája, módszertani felkészültsége.
A külső világ tevékeny megismeréséhez komplex módon kapcsolódnak a különböző tevékenységi formák, beépítésre kerülnek a kompetencia alapú óvodai programcsomag egyes elemei.
3. „Trombita harsog, dob pereg” Nemzeti ünnep az óvodában
Alkalmazása segíti az óvodás gyermek közösségi nevelését, hazaszeretetre nevelését, a szülőföld iránti érzelmi kötődést. Elősegíti az ismeretek, élmények komplex módon történő, tevékenységekbe ágyazott feldolgozását, az ünnephez kapcsolódó hagyományok ápolását, beépülését mindennapi életükbe. Differenciált módon fejleszti a gyermekek kompetenciáit mind az érzelmi, anyanyelvi, szociális nevelés területein. Így hozzájárul az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramjában megfogalmazott nevelési célok megvalósulásához, a hazaszeretet, mint erkölcsi érték közvetítésével, a nemzeti identitás-, szemléletformáláshoz.
4. Szakmai dokumentációs rendszer az óvodában
A jó gyakorlat hozzájárul a tudatos, tervszerű nevelőmunka megvalósításához a csoportnapló, gyermekek fejlődésének nyomon követése és a gyógypedagógiai dokumentumok egységével.
Megvalósul a szakmai dokumentumok és a gyakorlat összhangja, egymásra épülése az országos alapprogram és a HOP alapján
Létrejön a nevelőmunkát tükröző egységes dokumentáció – áttekinthetően, követhetően, érthetően és értékelhetően.
Megvalósítható általa a nevelőmunka hatékonyságának, minőségének növelése.
A jó gyakorlatok átvételének feltételeiről érdeklődni Latternstein Jánosné intézményvezetőnél lehet.